09 januari 2007

Kriget om FRA:s avlyssningsförslag

Trevligt nog är alla inte lika överens om FRA:s avlyssningsförslag. Snarare beskrivs situationen av nyhetsmedierna som ett krig mellan Försvarsdepartementet med försvarsminister Mikael Odenberg i ena hörnet och SÄPO och Justitedepartementet med justiteminister Beatrice Ask i andra hörnet.

Läs mer:

SvD: Säpo totalsågar underrättelseförslag
DN: Ministrar oense om avlyssning
SÄPO:s remissvar [PDF]

Uppdatering:

En till länktips.

Frendo.se: Spelet bakom FRA-lagen

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

TACK!

Jag har letat efter de här pappret sen SVD-artikeln igår. Det svar jag fått var att det var ett "non-paper", ett arbetsmaterial som inte föll under offentlighetsprincipen. Nu letar jag bara efter det som SÄPO svarade på...

...nån som har det? Länka GÄRNA!!!

Se även gärna:
http://www.stoppa-storebror.se/swechelon.doc

09 januari, 2007 22:24  
Blogger floodis said...

Jag har själv letat efter den promemorian. Blev förvånad när jag missade den. Brukar inte missa sånt. Så jag kollade närmare på regeringens publikationer för dec 2006, men det verkar inte som de offentliggjort den.

Det kanske är den som inte föll under offentlighetsprincipen?

09 januari, 2007 23:26  

Skicka en kommentar

<< Home