23 juli 2005

Free the mind forsätter att länka

Piratbyrån skriver om att Tysklands främsta nättidning Heise.de har åtalats för att ha länkat till programvaran AnyDVD, som tar sig runt kopieringsspärrar och regionskod. Heise.de har åtalats med hänvisning till samma slags lagar som även gäller i Sverige sedan 1 juli.

Några veckor efter att den uppdaterade upphovsrättlagen började gälla i Sverige så länkade jag till liknande program och till DeCSS' källkod, och nu har jag även länkat till AnyDVD. Samtidigt kommer jag sätta upp dessa länkar i sidebar:en så de även syns långt efter att denna text glömts bort. Känner du till fler program som kringgår kopieringsspärrar så hör av dig så länkar jag till de programmen också.

För att citera Tobias Andersson på Piratbyrån: "Vi älskar internet och vi älskar länkar. "

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Klart du ska länka till dem, det är ju det som gör de fåtal dvd filmer jag har köpt roliga.
//hotdog

27 augusti, 2005 21:35  

Skicka en kommentar

<< Home