Fildelningen forsätter att öka
Det oberoende analys- och konsultföretaget Mediavision brukar för varje kvartal släppa en studie om svenskarnas attityder och användande av internet och bredband.
För det andra kvartalet 2005 rapporterar Mediavision att 47% av alla mellan 15-74-år har bredband hemma, vilket är en ökning med fem procentenheter jämfört med första kvartalet 2005.
Samtidigt använder allt fler människor fildelningstjänster. Under det andra kvartalet angav 25% av alla 15-74-åringar att de hade använt någon form av fildningstjänst. Mediavision uppskattar att nästan 800.000 svenskar med tillgång till bredband hemma ägnade sig åt fildelning i någon form under årets andra kvartal. Vilket är en ökning med nästan 50.000 människor jämfört med första kvartalet.
Slutsatsen som kan dras är att de försök Antipiratbyrån gjorde under årets första kvartal för att få svenskarna att sluta fildela inte har haft någon framgång över huvud taget.
För det andra kvartalet 2005 rapporterar Mediavision att 47% av alla mellan 15-74-år har bredband hemma, vilket är en ökning med fem procentenheter jämfört med första kvartalet 2005.
Samtidigt använder allt fler människor fildelningstjänster. Under det andra kvartalet angav 25% av alla 15-74-åringar att de hade använt någon form av fildningstjänst. Mediavision uppskattar att nästan 800.000 svenskar med tillgång till bredband hemma ägnade sig åt fildelning i någon form under årets andra kvartal. Vilket är en ökning med nästan 50.000 människor jämfört med första kvartalet.
Slutsatsen som kan dras är att de försök Antipiratbyrån gjorde under årets första kvartal för att få svenskarna att sluta fildela inte har haft någon framgång över huvud taget.
2 Comments:
Någon som är förvånad?
BTW himmla snygg blogg du har här flodis. Har inte sett den då jag har varit inaktiv på piratbyrån ett tag.
//hotdog
Hehe, nej.
Tack så mycket! :)
Skicka en kommentar
<< Home