28 februari 2008

Ge EU dina synpunkter på lagförslag

Jag skrev för en månad sen att IFPI framgångsfullt hade kapat ett kommande lagförslag för att få genom förslagen om att på filtrera internet för fildelare eller stänga av internetuppkopplingen helt och hållet för dem. Ikväll är sista dagen att lämna sina synpunkter på detta lagförslag genom den öppna rådfrågningsrundan som har pågått i en månad. Nu när deadline är här så uppmanar jag er för tredje gången att delta i rådfrågningsrundan. Oscar Swartz uppmanar till samma sak och har all infomation ni behöver för att svara på frågorna. Det är jätteviktigt att så många som möjligt deltar och förklarar för EU att den väg de har planerat för internet inte är rätt väg. Så ta någon timme ikväll och ge dina synpunkter på dessa förslag till EU.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att "ta någon timme ikväll" räcker inte långt för min del. Det tog mig åtskilliga kvällar att få ihop ett godtagbart svar. (Det finns orsaker till att jag inte bloggar.) Tack vare att din första uppmaning kom i god tid lyckades jag ändå skicka in några synpunkter i tid, och nu har jag fått upp dem på Väven också:

http://www.rombobjörn.se/politikbrev/brev_6.html

Jag tänkte att det kanske skulle intressera dig att se att dina uppmaningar ger resultat.

02 mars, 2008 17:05  
Blogger floodis said...

Ah, men vad trevligt. Alltid trevligt med såna här feedbacks, så man vet att ens inlägg gör någon nytta :)

Tack!

03 mars, 2008 23:48  

Skicka en kommentar

<< Home