06 juni 2006

Läs mig

Politruk kommer på fredag att i samarbete tankesmedjan Timbro att släppa bloggantologin "Läs mig" (går redan att ladda ner som PDF). En text från Free the Mind är med i boken. Jag, och minst en annan, visste knapp att Politruk tagit med våra texter, förrän folk började blogga om det. Min åsikt om det? Jag tycker det är kul att folk kopierar från Free the Mind utan att följa upphovsrättslagen. Vare sig folk vill följa upphovsrättslagen eller inte så är det alltid kul att när Free the Mind kopieras. Det är anledningen till att jag har märkt bloggen med en kopimi-logga. I detta fall verkar det dock bara varit en miss av Politruk.

Jag har inte bestämt mig om jag ska gå på releasefesten på fredag, men kommer troligen att göra det. Det verkar intressant.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi hoppas verkligen attt du kommer på releasefesten!

Hemskt ledsen om du kände dig överkörd. Vi försökte få tag på dig men lyckades inte , samtidigt som vi viste att du har en kopimi-syn på dina texter så vi antog att du ville vara med ändå.

För att få en så aktuell debatt som möjligt inför hösten osv, så har vi gjort boken på väldigt kort tid (en månad typ) Ibland blir det fel.

06 juni, 2006 08:56  
Blogger floodis said...

Nej då, jag känner mig inte alls överkörd. Förstår att det blev fel. Det är bra att ni gick vidare och tog med texten ändå. Bara kul liksom :)

06 juni, 2006 18:03  
Blogger rasmus said...

Ses väl där då!

06 juni, 2006 23:54  

Skicka en kommentar

<< Home